ON THE ROAD AGAIN.

New York dag zes.

De weergoden zijn ons wel heel goed gestemd. Alweer een stralend zonnetje begroet ons vanmorgen. De plannen staan al vast: de tweede wandeling met Ingrid de Nederlandse gids. We ontmoeten haar bij de blue wall. Van daar uit lopen we Soho in.
Soho staar bekend om zijn dure winkels en de eerste gay pride was hier.
Nooit geweten maar The Village People kwamen hier vandaan.
Het concept van kant en klaar huizen is ook hier uitgevonden. Rond 1890 waren er massaal huizen nodig dus je kreeg een folder met voorbeelden en dan werd je gietijzeren huis netjes bij je afgeleverd.
We konden dit zelf testen met een magneet. Leuk was om ook een" speak easy" te zien.
Tijdens de grote drooglegging werd hier stiekem alcohol geschonken 🍺.
Halverwege werden we getrakteerd op een" crobagel". Alsof er een engeltje πŸ‘Ό over je tong loopt.
We zagen de huizen waar Friends en Sex in the city opgenomen waren. Soho is een erg kleurrijke buurt met voor iedere smaak wel wat.
Na afloop zijn we terug gelopen naar het hotel en al bij al hebben we zo'n 10 kilometer gelopen.πŸ‘«. Nu gaan we even de vermoeide voetjes rust gunnen en dan straks eten bij het Hard Rock Cafe.

Helaas nog maar een dagje πŸ˜ͺ