ON THE ROAD AGAIN.

New York dag vier.

Het was een bijzonder geslaagde dag vandaag. Een Nederlandse gids geeft begeleidde wandelingen door New York. Vandaag was onze eerste.
Startpunt was een Starbucks. Dus de buikjes gevuld met verse koffie en cake begonnen we vol goede moed aan de wandeling.
De start was Brooklyn Bridge. Als eerste zagen we het eerste stadhuis van Brooklyn vroeger gewoon Breukelen. De zegels op de zijkant tonen het stadswapen van Amsterdam en de prijs waarvoor we Manhatten van de indianen kochten.Het is een fikse klim maar omdat het heel gelijdelijk gaat ging het makkelijk
De brug is een wonder van architectuur en degelijkheid uit 1898. Nog steeds niet kapot te krijgen ondanks de stroom verkeer die het dagelijks te verwerken krijgt. πŸš™. Als pikant detail gedeeltelijk gebouwd door een vrouwelijke architect. Zulke dingen weet je niet en dan is iemand met kennis erg handig.
Zodra we de overkant bereikten liepen we Dumbo in. Een ooit verpauperde wijk waar nu de duurste huizen liggen. Veel hippe tentjes en woningen in oude omgebouwde pakhuizen.
Het was ideaal weer om te wandelen. Niet te heet en af en toe een wolkje. Na afloop samen met de wandel mevrouw gaan lunchen. Om terug te komen bij het hotel besloten we de ferry te nemen.
Al met al was het een fikse wandeling en moe maar zeer voldaan nu uitrusten en ons weer klaar maken voor morgen.
Ter afsluiting van de dag is een deel van ons naar een concert van ELO in Penn Stadion.